Prodávání věcí na bazaru
Každý člověk touží po tom, ušetřit nějakou tu korunu nebo si přilepšit tak, že prodá osobní věci, které už doma nevyužije. Je to totiž nejsnadnější přístup k penězům, který nevyžaduje prakticky žádnou větší aktivitu.
Proto jsou bazary natolik oblíbené a využívané, že se dnes většina lidí nejdříve rozhlíží v nich a až potom v obchodech.
Jak prodávat na bazaru?
Abyste udělali někomu službu v tom, že mu poskytnete váš výrobek, produkt nebo zboží, které už nepotřebujete, musí odpovídat tomu, že bude funkční a ještě poslouží. Ve většině případů lidi hledají věci, které jsou použitelné a nevyžadují opravu nebo inovaci. Je tedy výhodné prodávat vše, co má ještě šanci přežít několik dalších let.
1. Aby se vám vaše služba prodávajícího vyplatila a vy jste potěšili vašim zbožím ještě někoho jiného, musíte na to jít chytře a precisně. Základem všeho je zboží důkladně a ze všech stran vyfotit – co nejkvalitněji. Fotky vzbuzují zájem a samozřejmě přilákají větší množství kupujících.
2. Kromě fotek je zásadní i cena zboží, která by samozřejmě neměla být vyšší a ani stejná jako při koupi nového. Jestli si sumy stanovíte příliš vysoko a už od pohledu zbytečně nereálně k vámi nabízeným věcem, je více než pravděpodobné, že jich neprodáte. Použité zboží si finančně ohodnoťte tak, že mu přidělíte 50% ceny z toho, kolik stálo když bylo nové. Značně opotřebované, ale ohodnoťte podstatně méně.
3. Informace o vámi prodávaných věcech, by měly být pravdivé. Jestli víte o nějakých vadách, nedostatcích nebo problémech, které by mohly vaše věci mít, nesnažte se to zatloukat. Ten, kdo si jich od vás koupí na to stejně přijde a pochopitelně vám neudělá dobrou reklamu do budoucna.
Možnost prodeje a nákupu bazarových věcí je skvělou službou, kterou můžete udělat radost ostatním lidem kolem vás za značně menší finanční částku, za kterou by nakoupili nové věci. Taktéž se však může vyplatit i vám jako člověku, který si chce koupit něco o čem ví, že z druhé ruky bude bohatě stačit.
Proto, aby však fungovala a nebyla lidmi zatracována, byste však měli vždy dbát na to, co za jakou cenu a s jakými informacemi prodáváte.